Radek Kaňa
Email: kana.r@seznam.cz
Radek Kaňa (*1976) je lektor cvičení čchi kungu (qi gong), vědec, vystudoval biofyziku v Olomouci. S více než 25 lety zkušeností v oblasti výzkumu fotosyntézy na Mikrobiologickém ústavu v Třeboni (WWW) zároveň přednáší vědecký pohled na bioenergetiku buňky na Jihočeské univerzitě. Jeho cesta ke studiu alternativních metod bioenergetiky těla a cvičení čchi kung započala prostřednictvím náročných životních změn před více než osmi lety. Nejprve se krátkodobě věnoval praxi Reiky (1. a 2. stupeň) a následně se zaměřil především na cvičení čchi kung – v této oblasti získal lektorský certifikát ve škole Michaely Sklářové "Živý čchi kung" (WWW). V následujících letech pak dále rozšiřoval své znalosti prostřednictvím dalších škol a učitelů čchi kungu jak v praxi (např. styl Orel v hnízdě - Pavel Simon, a sifu Yeshe Gyatso), v teorii taoismu (kurzy a cvičení v rámci školy Norberta Symčáka - Akademie čínské metafyziky) a v popularizaci cvičení čchi kung (spoluzakladatel Společenství čchi kung, České Budějovice WWW, přednášky v rámci Čchi festu WWW). V současné době je jeho učitelem cvičení čchi kung Vlastimil Kroupa (Lotus Neigong Prague WWW), žák zakladatele mezinárodní školy Lotus Neigong - Damo Mitchell - WWW). Tato škola předává původní, tradiční východní postupy a metody pro kultivaci těla, mysli a „vnitřní energie“ – čchi (WWW). Učení vychází ze základů taoismu a také z původního učení Bodhidharmy (zakladatele Čchan-Zen Budhismu a Šaolin kung-fu) a jeho knihya jeho knihy Yi Jin Jing 易筋經 – „Klasický spis o přeměně šlach“. Radek Kaňa v rámci školy praktikuje Neigong, Čchi kung, Dao Yin a Taiji.
V rámci studia Samsára by rád předával a sdílel své praktické a teoretické zkušenosti s cvičením čchi kung prostřednictvím pravidelných lekcí a přednášek. Rád by také přivedl hosty, kteří by předali návštěvníkům praktické zkušenosti z oblasti východních umění a čínské medicíny. Kromě popularizace a praxe čchi kungu se také rád věnuje propojování východních nauk s moderní vědou (Věda a Spirituality). Tuto esenci „propojení“ zdánlivých dualit (rozum a intuice; mysl a tělo; science & art; energie a hmota) by proto také rád do studia přinesl.